Audi, której właścicielem jest Volkswagen AG ogłosiło, ze era podobnych do siebie, powtarzalnych wzorów stosowanych w całym przekroju swojej oferty dobiega powoli końca.
Trend, o którym tutaj mowa jest zauważalny u wszystkich czołowych producentów – wystarczy tylko popatrzeć na line-up Mercedesa, czy chociażby BMW. Ujednolicony styl zdominował niemalże wszystkie modele w klasach premium. Nie wszystkim to jednak do końca pasowało – Audi jako pierwsze postanowiło zerwać z owym trendem.
CEO Audi – Rupert Stalder odwrócenie trendów komentuje w następujący sposób:
Posiadanie “jednego, oficjalnego wzoru” miało na celu zbudować bardziej spójny wizerunek Audi, a co za tym idzie – umocnić pozycję marki w świecie. Chodziło tutaj głównie o wzrastające rynki. Teraz, gdy marka Audi jest rozpoznawalna globalnie na największych rynkach, takich jak chociażby Chiny, jesteśmy w stanie nieco zmienić filozofię działania naszej firmy i nadać każdemu samochodowi swój własny, zindywidualizowany wygląd. – CEO Audi – Rupert Stalder
Nowy Design Audi Q2
Koncern rozpoczął już nawet pierwsze przymiarki do zmiany wyglądu swoich flagowców. Idealnym przykładem będzie pokazane powyżej Audi Q2, które nie wygląda jak pomniejszone Q3. Audi nadało mu jego własny, odróżniający się od reszty styl.
Podejrzewamy, że kolejne okazje do wprowadzania wszelkich nowinek technologicznych i wizualnych pojawią się wraz z coraz większym naciskiem kładzionym przez Audi na rozwój w pełni elektrycznych samochodów. Wyrzucenie z samochodów dużych, klockowatych silników i zastąpienie ich napędami elektrycznymi może w niedługim czasie poskutkować chociażby pojazdami, które będą posiadać o wiele niżej osadzone maski oraz będą np. krótsze. – dopowiada Stadler.
Nie wiemy czy się cieszyć czy smucić – wszakże co jest piękniejsze od rasowego klangu widlastej ósemki?