https://carlifestyle.pl/?p=1459

Druk 3d na dobre zadomowił się w branży automotive znajdując coraz bardziej zaawansowane zastosowania. Skanowanie oraz drukowanie 3d różnego rodzaju prototypów nikogo już nie dziwi. Ale co z produkcją seryjną? Bugatti poszło o krok dalej…

Olbrzymie aluminiowe zaciski hamulcowe, które można zobaczyć w Bugatti Chiron zostaną zastąpione tytanowymi odpowiednikami, wyprodukowanymi przy użyciu technologii druku 3d!

Bugatti Chiron - tytanowe zaciski w druku 3d

Bugatti Chiron – tytanowe zaciski w druku 3d

Bugatti jest marką, która ma nietypowe hobby – pokonywanie barier oraz bicie wszelkich rekordów. Poza znanym wszystkim rekordom prędkości, mogą się pochwalić chociażby zainstalowaniem w samochodzie najdłuższego światłowodu, użyciem największego sprzęgła itd…

W tym przypadku, fenomenem jest to, że tytanowy zacisk powstanie przy wykorzystaniu technologii druku 3d, Bugatti chwali się, że jest to największy zacisk hamulcowy w historii motoryzacji. Tytanowy odpowiednik zacisku jest ponadto o 40% lżejszy niż aluminiowy protoplasta.

Bugatti Chiron - tytanowe zaciski w druku 3d

Bugatti Chiron – tytanowe zaciski w druku 3d

Proces produkcyjny zacisków to ponad 45 godzin druku, podczas których 2212 warstw tytanowego proszku jest kolejno podgrzewanych przez dwa lasery. W późniejszym etapie zacisk jest wystawiany na działanie temperatury o wysokości 700 stopni Celsjusza. Końcowym etapem produkcji jest wykończenie, które odbywa się z użyciem 5-osiowej frezarki i trwa około 11 godzin.

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Patrząc na złożoność produkcji “zwykłego zacisku do Bugatti” o wiele łatwiej jest zaakceptować fakt, dlaczego te samochody kosztują tak dużo. Gwoli przypomnienia, Bugatti Chiron to koszt rzędu $ 3.000.000 (ponad 10 milionów złotych).

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)