Prędkości rodem z super-samochodu? Są! Praktyczność, jak na kombi przystało? Jest. Rzadkość, egzotyka, unikatowość? Jest! Komfort podróżowania? Jest. Napęd na 4 koła? Oczywiście, że jest. Mówiąc wprost: Alpina zbudowała jeden z najszybszych, najbardziej komfortowych wozów świata!
Jak zapewne większość z Was doskonale wie, Alpina specjalizuje się w budowie supercarów bazujących na BMW. Główną cechą Alpiny jest to, że można ją użytkować jak normalny, codzienny samochód. Prezentowany dzisiaj model to tzw. super-wagon oparty o BMW serii 5.

BMW Alpina G30 5-series
Charakteryzuje sie ona mocą rzędu 600hp. Może poszczycić się prędkością maksymalną ok. 205mph (329,9 kmh). W 4.4-litrowym V8 większość mocy (blisko 500km) dostępne jest “pod butem” już od ok. 2000 obrotów. Co ważne, auto za sprawą xDrive odznacza się także świetną trakcją od samego początku. Nic tylko upalać. Jak już wyżej wspomniałem, Alpina oparta jest o serię 5 – dokładniej o wersję G30.
Jest to pierwsze kombi z napędem “na 4 łapy” . Alpinę można oczywiście dorwać w wersji saloon (sedan), aczkolwiek pewnie wielu z Was pokusiłoby się o śliczne kombi, zwłaszcza, że na co dzień jest o wiele bardziej praktyczne. Pieniądze, jakie trzeba wyłożyć za nieco szybszego sedana to kwota rzędu 89.000 GBP (417.000 PLN). Kombi ceni się ok 2tyś GBP więcej – 91.000 GBP (426.000 PLN). Aktualnie to najtańszy samochód w UK, który jest zdolny rozwinąć prędkość ponad 200mph. Alpina posiada także 3-letnią gwarancję BMW, lub gwarancję na limit kilometrów sięgający aż 120tyś mil.
Pod maską Alpiny siedzi N63TU2. Od serii różni się chociażby dwoma turbinami, które zostały zastąpione wersjami twin-scroll, dzięki czemu BMW charakteryzuje się o wiele szybszą reakcją na pedał gazu. Całości pod maską dopełnia także zupełnie zrewidowane chłodzenie. Główny intercooler wspomaga dwie “podległe” jednostki chłodzące. Dla lepszego chłodzenia, do zestawu dodano dwie nadprogramowe chłodnice oraz dodatkową chłodnicę oleju, co w rezultacie gwarantuje, że B5 może być upalana cały dzień bez strachu o przegrzanie.

Silnik BMW Alpina G30 5-series
Poza turbo czy chłodzeniem, Alpina zadbała także o takie rzeczy jak chociażby tłoki, czy świece.
Na pewno na uwagę zasługuje fakt, że zdecydowano się tutaj zastosować z tyłu hamulce tarczowe, które mają większą średnicę niż te, które znajdują się na przodzie pojazdu. Zabieg ten tłumaczono faktem, że większa średnica pozbawionych wentylacji hamulców zdoła o wiele efektywniej odprowadzać ciepło, a co za tym idzie – będą o wiele lepiej hamować.
Co ciekawe, pomimo dołożonego xDrive, B5 jest około 30kg lżejsza niż wersja bazowa. W komplecie, do auta przewidziano 20-calowe felgi Alpiny. W kombi zdecydowano się także wymienić tylne amortyzatory na zawieszenie pneumatyczne, zwiększając tym samym komfort oraz możliwość zachowania takiej samej wysokości tyłu w przypadku zwiększonego obciążenia.
Środek samochodu to możliwość personalizacji. Zaczynając od koloru skór, kończąc na przetłoczeniach. W standardowej wersji dostaniemy tapicerki w skórze Nappa wraz z ceramicznym wykończeniem dekorów. Oczywiście w środku nie mogłoby zabraknąć emblematów Alpiny, ambient lighta w kolorze Alpina blue, czy ręcznie szytej kierownicy, z niebiesko-zielonym rozszyciem.

środek BMW Alpina G30 5-series
Podsumowując, Alpina to po prostu auto kompletne. Naprawdę ciężko się przyczepić do czegokolwiek. Styl, komfort, moc. Dodajmy do tego jeszcze dbałość o detale, solidność oraz 3-letnią gwarancję BMW. Idealny pakiet. Jak to ktoś napisał – skoro BMW nie wypuściło M5 w wersji Kombi, zrobiła to Alpina w o wiele lepszej opcji.