Anglicy postanowili wykonać niezależną serię testów zestawiających ze sobą wszystkie generacje Hondy Civic Type R. Porównania dotyczyły wyścigu równoległego (drag race), testu hamulców oraz szeroko pojętej – zabawy na torze.
Hondziarze siedzący w temacie będą wiedzieć – reszta nie. Zanim zaczną się hejty, pozwolę sobie co nieco wyjaśnić. W teście nie ma EG6 ponieważ nie była to Honda Civic TypeR, a VTi. W kwestii EK9 – nie był on wypuszczany w wersji TypeR na rynek brytyjski.
Mamy tu natomiast Civica EP3, FN2, FN2 w wersji Mugen, FK2 oraz FK8. Mówiąc wprost – do testu zaprzęgnięto wszystkie “TajpEry” , które były sprzedawane na rynek brytyjski.
Efektu wyścigu na 1/4 można się było spodziewać. FK2 oraz FK8 są ze sobą bardzo blisko w kwestii wyścigów równoległych. EP3 sprawiało najwięcej frajdy na torze, podczas gdy stockowe FN2 – mówiąc lapidarnie – do dupy w każdej możliwej konkurencji (poza hamowaniem?).
Czarnym koniem w stawce okazało się FN2 na sterydach (Mugen), które niemalże zawstydziło turbodoładowane, nowsze R-ki. No i posłuchajcie jak chodzi!
Ja już wiem, które z tych aut chętnie wstawiłbym do garażu – raczej byłoby to FN2 w wersji Mugena. A Wy, jakie macie typy?