Italdesign, czyli włoskie biuro projektowe, które stworzyło między innymi takie pamiętne auta jak Alfa Romeo 159, 1974 VW Scirocco, czy chociażby Daewoo Lacetti stoi również za stworzeniem super-samochodu, którego bazą jest Audi R8. Nazwano je ZeroUno.
Zbudowano wówczas tylko 5 sztuk. Cena początkowa wynosiła od ok. 1.3 miliona funtów do nawet 2 milionów funtów (czyli od 6 – 9,5 miliona PLN!). Poniżej parę fotek jak prezentuje się bolid od Italdesign:

Italdesign ZeroUno na bazie Audi R8

Italdesign ZeroUno na bazie Audi R8

Italdesign ZeroUno na bazie Audi R8
W tym roku dom projektowy, którego właścicielem jest Audi postanowiło powrócić do gry. Podczas Geneva Motor Show pokazana zostanie wersja convertible-roadster (spyder?), która została zaprojektowana, by uczcić 50-lecie istnienia firmy.

Italdesign ZeroUno na bazie Audi R8

Italdesign ZeroUno na bazie Audi R8
Roadster będzie wyposażony w te same gadżety, których można uświadczyć w R8 V10 Plus, czyli: 5,2-litrowy silnik V10, który jest w stanie napędzić Audi R8 do setki w czasie 3,2 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 330km/h.

Italdesign ZeroUno na bazie Audi R8
Podejrzewam, że cabrio będzie dysponować podobnymi parametrami. No, może poza prędkością maksymalną, która będzie zapewne odrobinę mniejsza z uwagi na dach.