Lister rozpoczyna swoją pierwotną misję by zostać dla Jaguara taką firmą, jaką jest AMG dla Mercedesa. Na pierwszy rzut w nowym rozdziale historii Listera idzie 5-litrowy, doładowany motor w Jaguarze F-Type.
Brytyjska firma Lister odpowiedzialna za niegdyś słynnego Knobbly-ego zwariowała na punkcie nowego Jag-a F-Type, dysponującego mocą ponad 666 koni mechanicznych oraz osiągającego zawrotną prędkość 331km/h.

Lister Thunder (Jaguar F-Type)
Lister Thunder to oparta na Jaguarze F-Type, kompleksowo przebudowana konstrukcja. Kosztować ma niespełna 140 000 funtów (ponad 660 tysięcy złotych) i zostanie wyprodukowana w nakładzie 99 egzemplarzy. Lister reklamowany jest jako najszybszy, najpotężniejszy i najbardziej luksusowy samochód jaki kiedykolwiek wyprodukował Lister. Data jego oficjalnej premiery to 15 lutego podczas Historic Motorsport International Show, mającego miejsce w Londynie.

Lister Thunder (Jaguar F-Type)
Pierwsze teasery Listera pokazywano już miesiące temu, aczkolwiek bardziej szczegółowe informacje pozostawały tajemnicą. Dzisiaj wiemy już chociażby tyle, że pierwszą setkę Thunder ma robić w 3 sekundy. Sprint 0-100mp/h (160km/h) ma mu zajmować zaledwie 6.8 sekundy.

Lister Thunder (Jaguar F-Type)
Jak wspomniałem wyżej, Lister Thunder nie jest pierwszym owocem współpracy tunera z Jaguarem. W przeszłości słynny Knobbly powstał na podzespołach Jaguara osadzonych w przygotowanej przez Listera karoserii. Thunder prócz zielono-żółtego znaczka umiejscowionego w centralnym punkcie na grillu to przede wszystkim nowy zderzak o dużo bardziej zadziornej stylistyce, wykonany z włókna węglowego. Wyposażono go w wydłużony splitter zapewniający lepszy docisk.

Lister Thunder (Jaguar F-Type)
Maska doczekała się wlotów powietrza, całości dopełniają kolorowe akcenty na karoserii oraz we wnętrzu pojazdu. Maskę można zamówić również w opcji jako element wykonany z włókna węglowego. Co ciekawe, można ją również zamówić osobno do Jaguara F-Type za “drobną opłatą” w wysokości 19 950 funtów (ponad 94 tysiące złotych). Z tyłu najpoważniejszą modyfikacją są z całą pewnością większe końcówki wydechów (również wykonane z włókna węglowego).
Jeśli chodzi o środek, do dyspozycji klientów będzie 36 wariantów kolorystycznych do wyboru. Prócz kolorowych akcentów, w oczy na pewno rzuci się wyhaftowane logo Listera na zagłówkach.
Laurence Whittaker, CEO oraz właściciel Lister, przy okazji wywiadu wyjaśnił jaka jest jego wizja firmy:
Tak jak Brabus czy AMG dla Mercedesa, lub Alpina dla BMW, mamy nadzieję po raz kolejny stać się synonimem tuningu Jaguara, oddając w ręce klientów nowe, ulepszone (mocniejsze) wersje wraz z alternatywą w kwestii innego designu, niż ten, który proponuje program Jaguara.
Pomimo, że nie jesteśmy oficjalnie związany z Jaguar Land Rover, Lister posiada ponad 65-letnią tradycję w tuningu Jag-ów. Nasz nowy Lister Thunder jest najszybszym i najpotężniejszym wozem jaki zbudowaliśmy z prędkością maksymalną sięgającą 208mp/h i czasem. Jestem dumny z tego co osiągnęliśmy, a Lister Thunder to dopiero początek!
Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak wyczekiwać kolejnych mocnych “kotów” .