Czasami na polskiej scenie tuningowej trafiają się prawdziwe perełki. Co raz bardziej cieszy człowieka fakt, że są to nowe samochody z górnej półki. Tym razem jest to new-wave pełną gębą – Mercedes-Benz C300 W205, będący owocem pracy dwóch polskich firm tunerskich – SR66 Design oraz Best-Performance.

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Rocznikowo, C-klasę wyprodukowano w 2015 roku. Została ona ściągnięta z USA. Wyposażeniowo jest to pełna wersja Avangarde z doposażeniem Burmester. Z ciekawszych opcji posiada dotykowy panel sterujący, kamerę cofania, radar, pełną wersję Mercedes Comand, niesamowite nagłośnienie Burmester – czyli 16 głośników z subwooferem, 5 trybów jazdy i pracy skrzyni.

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Nie może tu zabraknąć także bardziej przyziemnych rzeczy jak chociażby grzane fotele. Pod maską znajdziemy 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę, która aktualnie legitymuje się mocą ok. 300 koni mechanicznych.

Tjuny – wygląd zewnętrzny

To, co na pewno wszystkim zainteresowanym rzuci się w oczy jako pierwsze, to niecodzienny wygląd zewnętrzny “ceśki” . Wszystko to za sprawą autorskiego pakietu (body kitu) stworzonego przez SR66 Design. Body kit SR66-R to inspirowany GTR-em, wymieszany z Black Series pakiet składący się ze zderzaka przedniego, dokładek zderzaka (wingletsów), pełnych progów, zderzaka tylnego oraz pokaźnego ducktaila. Całości dopełnia zintegrowany ze zderzakiem tylnym dyfuzor, zaopatrzony dodatkowo w podwójne końcówki wydechu AMG koloru czarnego.

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Na C-klasę zaaplikowano niecodzienną folię typu satin shift (coś a’la kameleon) od Avery. Sprawia ona, że samochód pięknie się mieni w zależności od intensywności światła. Wisienką na torcie jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny są także kute, 2-częściowe koła z programu Quattro – unikalne, wykonane na specjalne zamówienie. Są to 20″calowe obręcze typu mid-concave o szerokościach 8,5″ oraz 10″ . Na felgi naciągnięte zostały nowe Hankook S1 Evo Ventus.

Performance

Jeśli chodzi o sprawy bardziej mechaniczne, w samochodzie zmienione zostało między innymi zawieszenie. Mercedes aktualnie siedzi na Bilsteinie B16 w edycji Nurburgring. Dzięki temu kapitalnemu gwintowi, auto zostało dosłownie położone (8cm prześwitu) na ziemi, zachowując przy tym świetne właściwości jezdne. Bilstein jest komfortowy, bezbłędnie wybiera wszystkie nierówności oraz doskonale trzyma samochód w zakrętach.

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Kolejną rzeczą, koło której nie można przejść obojętnie to pełny układ wydechowy od Armytrix Weaponized z systemem aktywnych klap, za sprawą których pozornie ciche 2.0 dostaje rasowego klangu i zmienia się w “małe amg” . Klapy wydechu są naturalnie sterowane z pilota.

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Mercedes-Benz C300 SR66 Design

Z innych rzeczy, o których warto wspomnieć, samochód aktualnie jest na tzw. dużym przeglądzie. Zainteresowany może być więc spokojny o to, że nie kupi kota w worku, a pewny samochód.

Rozważę opcje zamiany na droższe auto z moją dopłatą, najlepiej 2 osobowe lub sportowe ( tylko dlatego go sprzedaję ) jak Porsche, Audi R8, Jaguar Ftype, Aston V8, itd 🙂 – Wojtsen

Nie ulega wątpliwości, że jest to na pewno bardzo udany samochód, który pomimo rasowego tuningu z górnej półki idealnie sprawdza się także jako daily. Auto znane osobiście – godne polecenia.

Mercedes-Benz C300 W205 SR66 Design na otomoto

 

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)