https://carlifestyle.pl/?p=1551

Felgi wykonane z lekkiego włókna węglowego, deklarowana moc na poziomie McLarena 720S oraz piekielnie duży downforce. Tak w wielkim skrócie można opisać najnowsze dziecko inżynierów z Maranello.

Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista

Przedstawiam Wam Ferrari 488 Pista. To, co na pewno zasługuje na szczególną uwagę w tym wozie to przede wszystkim najmocniejsze V8, jakie kiedykolwiek zostało zbudowane przez Ferrari, legitymujące się mocą rzędu 720 koni mechanicznych.Jest to o ok. 50 koni więcej niż w standardowym 3,9-litrowym silniku.

Wszystko to za sprawą kolektorów dolotowych Iconel, lekkiego wału korbowego, odelżonego koła zamachowego, tytanowych korbowodów i kolektora ssącego z carbonu. Pomysły te zaprzęgnięto z wyścigowych wersji Ferrari (488 GTE). Według Ferrari, dzięki szeregowi ww. modyfikacji, kierowca odczuje zdecydowanie wyższy moment obrotowy na wszystkich biegach. W tym miejscu warto dodać, że Pista dysponuje aż 770nm momentu obrotowego! Charakteryzuje się także o wiele szybszą reakcją na pedał gazu.

Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista

Co jeszcze możemy powiedzieć o 488 Pista? Chociażby to, że jest głośniejsze od każdego poprzedniego Ferrari – na każdym biegu, przy każdej prędkości. Przyspieszenie 0-100 robi w 2,85s, a prędkość maksymalna włoskiego rumaka to 339kmh.

Moc bez aero nie zdziała wiele. Dlatego też w pakiecie dostajemy zrewidowany pakiet aerodynamiczny, który został zainspirowany doświadczeniami inżynierów F1. Dzięki takiemu podejściu do sprawy, downforce Pisty wzrasta o ponad 20% w porównaniu do standardowego 488. Tył pojazdu zwieńczono pokaźnych rozmiarów, zintegrowanym ducktailem.

Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista

Co ciekawe, pomimo szeregu ulepszeń mających bezpośrednie przełożenie na tor, według zapewnień ekipy z Maranello, Pista została zaprojektowana w taki sposób, by mógł ją okiełznać każdy (a nie tylko kierowca testowy Ferrari). Między innymi dlatego też znajdziemy w aucie takie cuda techniki jak chociażby zawieszenie magnetoreologiczne, czy niezależnie ciśnienie hamowania na poszczególnych kołach. Dla pewnego siebie kierowcy, Ferrari jest teraz o wiele łatwiejsze do okiełznania i pozwała w o wiele bardziej przystępny sposób “wycisnąć z auta ostatnie soki” .

Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista

Pista jest ponadto bardzo lekka jak na supercar. Waży zaledwie 1280kg. Wspomniane chociażby wcześniej koła wykonane z lekkiego włókna węglowego są idealnym przykładem konsekwentnej redukcji wagi (ważą 40% mniej niż te w standardowym 488 GTB).

Gdy będzie już dostępne w sprzedaży podejrzewam, że w necie pojawi się sporo testów Pisty z takimi graczami jak McLaren 720S, czy Porsche 911 GT2 RS… Pierwsze egzemplarze powinny wyjechać początkiem 2019 roku.

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)