Drugim samochodem, który zaprezentuję wam w dziale #PolskaScena będzie kiedyś niepozorne Audi TT 8J należące do Andrzeja. Jeśli latacie po eventach, zapewne mieliście już okazję spotkać LittleMonsterTT. Andrzej swoją dbałością o detale zawstydzi pewnie nie jednego!
Pierwsze i zarazem najbardziej frapujące pytanie. Skąd pomysł by modzić niepozorne Audi, co Ciebie ujęło w tym samochodzie?
Od młodych lat , zawsze moim zamiłowaniem były samochody, w każdym przypadku były to auta sportowe – seryjne lub też przerobione. Od młodych lat każde moje auto było przerobione – oczywiście w zależności od możliwości. Tuning kiedyś rządził się innymi prawami jak teraz. Kiedyś to były siatki , zderzaki z żywicy , brewki na lampy itp. Ale miło wspominam te czasy. Pomysł na modzenie TT… Auto kupiłem z przebiegiem 50km jako auto na co dzień. Z biegiem czasu pomysł przyszedł do głowy z moim przyszłym szwagrem Przemkiem “może przerobić TT by się odróżniało od tych seryjnych na drodze” i tak zaczęło się to 2 lata temu i trwa do dziś.
Patrząc na dotychczasową listę modyfikacji, z czego jesteś najbardziej dumny?
Czy w ogóle jestem dumny to jest pytanie – robię to co lubię – cieszę się jak przy okazji innym TT wpada w oko. Jak ktoś mnie zaczepi na ulicy i powie “dobrze zrobione auto , dobry projekt” z tego jestem dumny najbardziej, że robię coś co mi sprawia przyjemność, a zarazem inni cieszą przy tym oko.
Który mod Twojego Little Monstera przysporzył najwięcej problemów?
Aktualnie TT jest na swapie. Zmieniam silnik z 2.0 tdi quattro na 3,2 i tu się robią problemy, lecz jestem non stop w kontakcie z firma Frog Racing i idziemy do przodu choć łatwo nie jest, gdyż TT jest z 2011 roku i ma zupełnie inny komputer, abs itp. Liczę że wszystko się ułoży pozytywnie i 3.2 zagości w monsterze.
Większość facetów do TT podchodzi niechętnie – gdybyś miał kogoś przekonać – jakie są największe plusy tego samochodu?
Każde auto ma swoje plusy i minusy – jak do tej pory , moje TT z silnikiem 2.0 Tdi po lekkich modyfikacjach 225KM nie sprawiło mi nigdy problemu. Czemu mówisz niechętnie – należę do grupy AudiTTPoland i jest nas coraz więcej – większość kierowców za kółkiem tego “pięknego auta” to właśnie faceci. Spalanie 2.0 TDI jest na poziomie 4,5-5,5l więc po co kogo tu przekonywać – sami się przekonają.
Zapewne większość słyszała na temat planów związanych ze swapem. Co konkretnie ma wylądować pod maską? W jaką moc celujesz?
Jak już wcześniej się wypowiedziałem, swap na 3.2, a na następny sezon będziemy działać z uturbieniem tej jednostki i na początek chcę by było 500+.
Audi zgarnęło w swojej karierze parę nagród – która z nich ma dla Ciebie największą wartość i dlaczego?
Powiem tak – na początku oczywiście jeszcze raz z tego miejsca chce każdemu podziękować za wyróżnienie projektu, mojej ciężkiej pracy. Niema takiej jednej która ma dla mnie szczególną wartość – wszystkie nagrody, które otrzymałem są wartościowe. Każda jest z innego miejsca. Cieszę się że praca przynosi efekty i podoba się innym. Przy okazji poznałem przez te dwa lata wielu wspaniałych ludzi których pozdrawiam serdecznie!
Sezon 2018 już się zaczyna, gdzie będzie można Ciebie spotkać?
W tym sezonie będzie ciężko wyrobić – ale planuję być :
- Rozpoczęcie sezonu 2018 (Gliwice, 12 maja)
- Tuning Show w Krakowie (19-20 maja)
- Moto Fest 2018 (Jurków, 26-27 maja)
- Skaryszew (2-3 czerwca)
- Hercules Tour (Pieskowa Skała, 9-10 czerwca)
- RaceISM Event 2018 (Wrocław, 30 czerwca – 01 lipca)
- DUB IT (Kielce, 7-8 lipca)
- FABryka 2018 (Dąbrowa Górnicza, 21 lipca)
- Jurrassic Cars Party (11-12 sierpnia)
- The End of Summer (Siemnianowice, 26 sierpnia)
- Beskidzka Integracja (Istebna 1-2 września)
- Summer Cars Party (8-9 września)
Jak się coś innego trafi po drodze i będę mieć czas oraz TT nie odmówi posłuszeństwa – pewnie zawitam.
Jak wg Ciebie ma się nasza rodzima scena tuningowa? Zarówno jeśli chodzi o firmy jak i społeczność?
Całkiem dobrze! Po pierwsze fajny klimat, wspaniali ludzie – wszystkich nas łączy to samo. Pasja i miłość do samochodów. Firmy też dobrze sobie radzą – każdy z roku na rok podnosi poprzeczkę coraz wyżej.
Planujesz w najbliższym czasie zmianę auta? Jeśli tak, co byś chciał kupić?
Na tą chwilę nie planuję innego projektu, trzeba skończyć monstera do końca, a to jeszcze długa i kosztowana droga więc jeszcze pewnie z 2-3 lata będziecie oglądać TT na wybiegach. ..a później kto wie – czas pokaże.
Czas na #PolskąPrywatę. Auto budowane było od podstaw w PL – chcesz komuś szczególnie podziękować za pomoc lub też kogoś polecić?
W szczególności podziękowania ślę do mojej żony i dzieci którzy wytrzymują ze mną. Non-stop ktoś dzwoni, pisze do mnie, ale to jest pozytywne. Ślę także podziękowania każdemu z osobna kto mnie poznał, z kim mogłem porozmawiać i się napić. Za długo by zeszło by wymieniać tu wszystkich, ale oni już będą wiedzieć jak to przeczytają.
Z firm dobrze się spisał się Łukasz Janecki z firmy @Mapet-Tuning.com za ogarnięcie Aira w TT. Grzegorzowi z firmy @GTPerformance za ogarnięcie wydechu, który brzmi rewelacyjnie.
Michałowi i Patrykowi z firmy @Carrismo za przepięknie obszyty środek – chłopaki maja fach w rekach i pasję do tego co robią. Grzegorz Retusz za super poszerzenie całego samochodu po 3 cm na stronę oraz ogarnięcie na przód i na tył hamulców z RS5 i TTRS. Wojtsen za załatwienie w dobrej cenie Vossenów na ten sezon. Oczywiście Michale Tobie też [dzięki 🙂 – Mike] również dziękuję za poświęcony czas na moje pomysły obiecuję odwdzięczę się za to w swoim czasie.
Dzięki bardzo za krótki wywiadzik, do zobaczenia na imprezach!
Również dziękuje i pozdrawiam, Andrzej Łacek @LittleMonsterTT
O skurwesyn, nie podziekowal mi 🤭
A to niby za co ? To Ty podziękuj za taka extra kierownice – kto Ci ją załatwił 😉👊
a tobie niby za co? aaaa już wiem, że nie wziął przykładu z twojego paździerza i przynajmniej chłopakowi szpachla nie odpada B3syf aroganciku
Eee Tolek – spokojnie, bez spiny – znamy sie z Tomkiem i u nas jest tak „kto się lubi ten się czubi” razem do tej samej bramki strzelamy 😉💪
po prostu uważam, że gość ma fajną brykę, ale jako człowiek…..