https://carlifestyle.pl/?p=1683

Nowy Hypercar od Rimaca robi jeszcze większą robotę, niż jego poprzednik. Projektanci chcąc dać swoim klientom coś zupełnie nowego, zbudowali auto od podstaw – nie dzieli on ze swoim protoplastą praktycznie żadnej części.

Rimac C_Two Hypercar

Rimac C_Two Hypercar

Rimac w końcu pokazał swoje najnowsze dzieło, czyli C_Two. Poza świetną linią, uwagę najbardziej przykuwają oszałamiające cyferki. Chorwacki bolid dysponuje mocą ponad 1914 koni mechanicznych – wszystko to za sprawą 4 niezależnych silników elektrycznych (każde koło ma swój własny silnik). Co ciekawe, przednie koła mają dwie niezależne skrzynie biegów, natomiast tył jest wyposażony w dwie dwu-biegowe skrzynie biegów, każda z podwójnym, karbonowym sprzęgłem.

Rimac C_Two Hypercar

Rimac C_Two Hypercar

Pierwszą setkę Rimac C-Two osiąga w czasie poniżej 2 sekund – dokładniej 1.85s. Imponującym wynikiem jest jednak sprint 0-300km/h, który chorwackiej suszarce zajmuje zaledwie 11,8s! Vmax samochodu został ustanowiony na prędkości rzędu 415km/h (PS po co komu taki speed?!).

Serce Rimaca, czyli baterie to ponad 120kWh, za sprawą których auto jest w stanie pokonać dystans 650 kilometrów. Za sprawą szybkiego ładowania, w ciągu 30-minutowego postoju przy gniazdku, samochód można naładować do 80% mocy. W sam raz by wszamać orlenowskiego hot doga, wypić kawę i skorzystać z toalety.

Rimac C_Two Hypercar

Rimac C_Two Hypercar

Z tyłu pojazdu znajdziemy aktywny pakiet aerodynamiczny w postaci adaptacyjnego skrzydła, pełniącego także rolę hamulca powietrznego, gdy zachodzi konieczność. Kolejną ciekawą rzeczą, na którą warto jest uwagę to kompleksowo zaprojektowany system/obwód chłodzący, za sprawą którego (wedle zapewnień producenta) Rimac spokojnie wykręci 2 ekstremalne okrążenia na Nürburgringu bez żadnych strat spowodowanych wydzielającą się temperaturą.

Samochód został zbudowany na bazie konstrukcji monokoku wykonanego z włókna węglowego. Wedle zapewnień producenta, żadne części z Concept One nie zostały użyte przy budowie tego hypercara. Zawieszenie Rimaca zostało oparte o podwójne wahacze z przodu i z tyłu pojazdu, wspierane przez aktywne amortyzatory. Za hamowanie odpowiedzialne są 390mm karbonowe tarcze hamulcowe, których dopełnieniem są 6-tłoczkowe zaciski na każdej z osi.

Rimac C_Two Hypercar

Rimac C_Two Hypercar

Produkcja tej elektrycznej kosiarki ograniczona zostanie do 150 sztuk, co tak naprawdę i tak jest znaczącym wzrostem względem C:One, którego wyprodukowano zaledwie 10 sztuk (no, 9 – przecież nie będziemy w to wliczać Hammonda. Jeśli chcemy by po drogach poruszało się wszystkie 150 sztuk wówczas Richard musiałby dostać bana na markę Rimac). Cena pojazdu nie jest jeszcze znana, ale skoro poprzednik kosztował milion funtów, to w tym wypadku na pewno nie będzie taniej…

 

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)