W przeciwieństwie do poprzednich conceptów modelu Vision, ten jest tzw. faktem dokonanym. Vision GT używany będzie jako “race taxi” podczas wyścigów Formuły E.
Konceptów Audi Vision było przez ostatnie 4 lata naprawdę sporo. Wirtualne konie mechaniczne nijak się przekładały na tzw. “real life” . Audi w końcu dopięło swego i to, co tutaj widzimy jest prawdziwym, jeżdżącym samochodem.
Przedstawiam Wam elektrycznego potwora z napędem na cztery koła. Nowy E-Tron będzie wykorzystywany jako “wyścigowa taksówka” na zawodach Formuły E. Vision Gran Turismo zadebiutuje podczas Rome E-Prix już w ten weekend.
Pod nadwoziem zainspirowanym przez samochód wyścigowy IMSA z końca lat 80 znajdziemy aż 3 silniki elektryczne o mocy ponad 200 kW. Dwie jednostki napędzają tylną oś, a trzeci silnik odpowiedzialny jest za napędzanie przodu. Vision legitymuje się mocą ponad 800 koni mechanicznych. Auto waży zaledwie 1450kg, a pierwszą setkę pokonuje w 2,5 sekundy. Rozkład wagi w samochodzie to absolutny ideał – 50:50.
Fajnie jest widzieć concept cary, które w końcu doczekały się kontaktu z asfaltem. Ciekawe, czy Vision trafi w niedalekim czasie do produkcji seryjnej, gdzie mógłby być skuteczną alternatywą dla takich hypercarów jak chociażby Rimac.