Raz na jakiś czas na polskiej scenie pojawia się bezprecedensowe auto, które wnosi powiew świeżości do świata tuningu. W tej kwestii niewątpliwym ortodoksem jest Audi A4 DTM Project – projekt, który zapoczątkował Wojtsen, a w późniejszym czasie przejął i kontynuuje Kamil aka Solskyy. Dzisiaj mam przyjemność przybliżyć Wam nieco ową B8-kę oraz jej właściciela.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Siemanko, na wstępie dzięki za poświęcenie mi chwili czasu. Let’s get down to business!

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Skąd zajawka tuningiem? DTM Project jest Twoim pierwszym porobionym samochodem, czy może miałeś już jakieś stuningowane auto?

Autami interesowałem się od zawsze. Do dziś pamiętam moment, w którym dostałem pierwszego Hot Wheels’a, jakby to było wczoraj. To właśnie przez te małe, często pokracznie wyglądające autka obudziło się we mnie zamiłowanie do pojazdów, które znacząco wyróżniają się swoim wyglądem pośród samochodów jeżdżących po drogach. Od dziecka wiedziałem, że samochód, którym będę się w przyszłości poruszał nie może być… zwykły. I tak też się stało, bo od ponad roku, w moim posiadaniu znajduje się moje pierwsze “modzone” auto – DTM.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Twoje auto w kilku zdaniach. Co pod maską, co w środku, co na zewnątrz?

To co najbardziej wyróżnia się po spojrzeniu na A4, to oczywiście carbonowy wide body kit. Dzięki niemu spokojnie zmieściły się koła od Vossen’a w rozmiarze 20×12. Koła przekazują na asfalt, za pośrednictwem napędu Quattro i automatycznej skrzyni, około 380KM i 450Nm z silnika 4.2 V8. Za dźwięk odpowiada pierwsza w tym aucie zrobiona przeze mnie modyfikacja, czyli układ wydechowy Armytrix. Po otwarciu drzwi zobaczymy pełny środek z Audi S4 w czarno-czerwonych skórach z carbonowymi dekorami. Poza tym w aucie zainstalowane zostało zawieszenie pneumatyczne D2 Racing Sport Gold i hamulce z Audi TTRS.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Jak wszyscy siedzący w temacie zapewne doskonale wiedzą, Audi najgrubsze mody odziedziczyło jeszcze po Wojtsenie. Skąd w ogóle wziął się u Ciebie pomysł na zakup tego A4?

Sam pomysł zakupu tego auta narodził się w momencie, w którym byłem tuż przed ostatecznym wyborem nowego auta. W domu leżały oferty z salonów na Audi S3 i Focusa RS. Mało brakowało i miałbym auto, które więcej stałoby w serwisie niż w garażu. Dzień przed umówioną wizytą ze sprzedawcą w salonie Forda przeglądałem Facebook’a gdzie w pewnym filmiku ukazało mi się A4.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Z racji tego, że lubuje się w autach, które mocno wyróżniają się stylistyką postanowiłem, że wykonam telefon do Wojtka z zapytaniem o odkupienie jego auta. W końcu nie miałem nic do stracenia. Początkowo Wojtek mocno wahał się nad sprzedażą Audi, ale po kilku miesiącach rozmów w końcu zdecydował się na przekazanie kluczyków.

W obecnym roku Audi przechodzi kilka modów stylistycznych, opowiedz nam szerzej co się aktualnie dzieje z samochodem?

Od samego początku miałem pewną wizje co do tego auta. Chciałem zrobić je po swojemu. W zeszłym sezonie większość budżetu pochłonęło doprowadzanie auta do stanu „igła”. Z zewnątrz auto prezentowało się nieziemsko, jednak pod nadwoziem kryło się kilka mniejszych lub większych mankamentów. Począwszy od drobnych wycieków z silnika, czy tarczach, które miały rant większy od tego na felgach, po denerwujące mnie detale takie jak połamane kratki nawiewów, czy brak wkładu popielniczki.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

W tym sezonie kiedy auto jest dopracowane w każdym calu, nareszcie nadszedł moment na spełnianie mojej wizji. Głośne V8 i masywne poszerzenia aż prosiły się o zmianę wyglądu na taki, jakby A4 dopiero co zjechało z toru wyścigowego. Odpowiednie oklejenie auta na wzór RS3 LMS i kute, dwu częściowe felgi mocowane na centralną śrubę, na które założone zostały opony bez naciągu, czy nawet małe detale, takie jak loga na zaciskach hamulcowych dodadzą autu odrobinę ostrości i agresywności.

Wide body Audi A4 DTM Project - wizualizacja na rok 2018 by LFANT

Wide body Audi A4 DTM Project – wizualizacja na rok 2018 by LFANT

Tylko odrobinę, bo poprzednia wersja była już bardzo agresywna. We wnętrzu auta, na miejsce skór, na których było widać efekty upływu czasu zostaną zastąpione przez nową tapicerkę z dużą ilością czarnej alcantary, czarnych skór i czerwonych nici, które pokryją wszystkie elementy wnętrza, począwszy od deski, przez podsufitkę, fotele, aż po takie detale jak plastik otaczający otwór na kluczyk.

Wide body Audi A4 DTM Project - wizualizacja na rok 2018 by LFANT

Wide body Audi A4 DTM Project – wizualizacja na rok 2018 by LFANT

Czy po tych modyfikacjach można uznać projekt za skończony, czy może masz jeszcze jakieś daleko idące plany względem A4?

O ile z zewnątrz większość planów wejdzie w życie w tym sezonie to jedna, poważna i kosztowna modyfikacja chodzi mi po głowie. Nad tym samym elementem zastanawiał się Wojtek, kiedy A4 było jeszcze w jego rękach. Mam tutaj na myśli Kompresor, który powinien podnieść moc auta w okolice 600 KM. Nie mam jednak parcia, aby tak znacząco podnosić moc, bo przy jeździe na co dzień i tak 380 KM jest w zupełności wystarczające, a koszta znacząco wykraczają poza mój budżet przeznaczony na auto.

Opinie na temat poszerzeń oraz airride’a są bardzo podzielone. Jako osoba użytkująca tego typu auto na codzień, jakie są Twoje odczucia?

Sam jestem zaskoczony tym jak auto prowadzi się na poduszkach. O dziwo jest całkiem sztywne i nie buja się na boki przy ostrzejszym wchodzeniu w zakręty. Oczywiście najprawdopodobniej jest to kwestia jakości zawieszenia, które mam u siebie zamontowane, ale po niecałych 40 tysiącach kilometrów przejechanych w zeszłym roku nie mam zamiaru zmieniać niczego w zawieszeniu.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Jeśli chodzi o poszerzenia, to jedynym ich mankamentem, a raczej dyskomfortem związanym ze zwiększonym rozstawem kół jest jazda po często występujących na polskich drogach koleinach, przez które zmiana pasa wiąże się z mocnym ściskaniem kierownicy i zwieraczy.

Kiedy i gdzie będziemy mogli zobaczyć Twoje A4?

Postaram się pokazać auto jak największej publiczności, począwszy od większych imprez takich jak: 86 Stars Show, RaceISM Event 2018, Dub It, FABryka, Warsaw Moto Show, kończąc na mniejszych imprezach na które będę dostawał zaproszenia w ciągu sezonu. W planach mam również wyjazd do czech na Prague Car Festival

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Byłeś już na kilku tuningowych imprezach – jak oceniasz poziom polskiej sceny?

Poziom prezentowany na eventach jest bardzo różny, ale myślę że to bardziej kwestia gustu niż samych modyfikacji w autach innych uczestników. Jednak to co najbardziej urzekło mnie na wystawach to ludzie. Wiele niesamowitych osób w różnym wieku, z którymi rozmawia się jak ze starymi przyjaciółmi. Zawsze znajdzie się ktoś, kto w czymś pomoże, podpowie czy doradzi, co przy moim małym jak na razie doświadczeniu w tuningu jest dużo cenniejsze od którejkolwiek z nagród.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Żadna z nich nie byłaby w stanie zastąpić tych wielu nowych, ciekawych i inspirujących znajomości. Szczególnie po tak ciepłym i miłym przyjęciu do tej pokręconej rodzinki, bo jednak tego pierwszego kontaktu z tymi “wyjadaczami” obawiałem się najbardziej pokazując się z autem, którego nie budowałem od samego początku.

Gdybyś miał teraz sprzedać A4, jakie by było kolejne auto na celowniku?

Jeśli nadarzyłaby się okazja na oddanie w dobre ręce A4, to na oku mam kolejne cztery pierścienie, a dokładniej Audi RS6 C7, które byłoby pierwszym projektem budowanym od podstaw. Nie chcę stać w miejscu. Chce się ciągle rozwijać i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to projekt zaplanowany w 100% przeze mnie pokaże się na imprezach za dwa lub trzy lata.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Standardowo, jak w każdym z wywiadów, czas na lekką #polskąprywatę. Jeśli są jakieś osoby/firmy, którym chcesz podziękować za prace nad autem – to jest miejsce dla Ciebie.

Z tego miejsca chciałbym podziękować Wojtkowi, za wprowadzenie mnie w ten niesamowity świat tuningu i wszelkie rady dotyczące modyfikacji. Kamilowi oraz reszcie ekipy BEST-Performance za cierpliwość przy serwisowaniu i modyfikowaniu auta. Bartkowi z LFANT Design za pomoc w zwizualizowaniu moich pomysłów. Firmom MotiVe, ADBL, Odjazdowenaklejki.pl, Ghostcar, Opony dzyr.pl, Turismo Design, Areon, Carissmo, bo gdyby nie one to doprowadzenie auta do takiego stanu zajęłoby pewnie znacznie dłużej.

Wide body Audi A4 DTM Project

Wide body Audi A4 DTM Project

Rodzicom, za to, że gryźli się w język i powstrzymując się od powiedzenia „a nie mówiłem” poklepywali podtrzymując na duchu za każdym razem kiedy coś nie działało tak jak powinno. Jednak przede wszystkim dziękuje tym, którzy tak mocno trzymają kciuki za mnie i za auto, za te wszystkie miłe komentarze które docierają do mnie na eventach i za to, że traktują mnie jak równego sobie.

Raz jeszcze, dzięki wielkie za poświęcony czas i do zobaczenia na eventach!

Dzięki wielkie za chęć przeprowadzenia ze mną tego wywiadu! Do zobaczenia!

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)