To już trzeci wpis spod szyldu #PolskaScena. Dzisiaj na szereg pytań odpowiedział mi Bartek Kluza – część z Was pewnie kojarzyć go będzie z bezprecedensowego projektu, jakim było jego BMW E24 Bwehr Project. Aktualnie Bartek dzielnie buduje Audi TT 8N. Zapraszam do dalszej lektury!

Hercules Tour 2018

Byłe auto kluzy podczas Hercules Tour (E24 BWehr Project)

Większość ludzi z rodzimej sceny tuningowej kojarzy Ciebie poprzez pryzmat BMW E24 BWehr Project. Jak to się stało, że z myśliwca przesiadłeś się na fryzjerski fotel?

Do dziś się nad tym zastanawiam <śmiech> Po którymś zlocie stwierdziłem, że wkurza mnie e24, ze chciałbym coś “normalnego” czym mogę jechać na zlot dalej niż 100km i czym mogę jeździć również na co dzień. Stwierdziłem jednak, że przecież nikt tego ode mnie nie kupi, nikt nie jest tak popieprzony żeby kupić sobie taki samochód, ale znajomy powiedział “wystaw na sprzedaż, nic Cie to przecież nie kosztuje” . Wystawiłem, kilka osób oglądało, aż zadzwonił do mnie Sławek i powiedział, że widział e24 na SCP i że on musi ją mieć! Nie ma chwilowo kasy, ale może w zamian zaproponować Audi TT. Stwierdziłem że skoro pojawił się taki “szaleniec” to muszę to wykorzystać. ! i tak stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem tej popierdółki 😉

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza – parę chwil po zakupie

Od samego początku chciałeś dłubać Audi, czy też – jak my wszyscy – wmawiałeś sobie i ludziom, że to będzie daily?

Plan był prosty, skoro pozbyłem się już e24 to trzeba TT trochę podpicować i sprzedać… ale po kilku dniach jazdy, a muszę przyznać że już w serii to naprawdę fajnie jeździło (225km + quattro) doszedłem do wniosku, że może by jednak spróbować z fryzjerskiego autka zrobić coś męskiego i fajnego. Pokazać, że nawet auto tak kojarzone z babami i tęczowymi chłopcami może być ciekawe.

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Zeszły rok to czas dużych zmian w samochodzie. Pokrótce – co zawitało w TT?

Trochę się podziało, nie da się ukryć. Wizualnie – zderzak z dokładką Riegera (udało mi się dorwać oryginał choć jego stan był marny), progi z laminatu (niestety oryginał niedostępny) kopia VOTEXA, z początku były 19to calowe Rotiform BLQ a w tym sezonie 18to calowe ATS DTM i chociaż wiem że wiele osób nie rozumie wyboru tego koła, to po wpisaniu w google “audi tt 8n dtm” powinno im się trochę rozjaśnić.

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Ponieważ właśnie DTM i Time Attack są teraz moją “inspiracją” to auto otrzymało pakiet dokładek od Time Attack Customs, przedni spliter, sideskirty i tylny dyfuzor mojego projektu, auto ma zawieszenie AirRide w całości autorski projekt Zamiar Garage i muszę przyznać że jakość wykonania, szczelność okuć i niezawodność są na naprawde bardzo wysokim poziomie!

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Żeby nie było że auto wygląda, a nie jeździ to przeszło dość sporo modyfikacji pod maską. Seryjne turbo wyleciało i zastąpiło je GT28. Do tego cały wydech (downpipe 3 calowy, do przepustnicy 2.5 cala dalej dwa przelotowe tłumiki) i dolot (3 calowy TIP, cały sztywny dolot z mocno zredukowaną ilością sylikonów i dużym centralnym intercoolerem) za dostarczanie paliwa odpowiadają wtryski 440 i pompa o zwiększonej przepustowości. Auto zostało wystrojone u speca od VAG’ów czyli DigiTun i dmucha 1.35bara (seryjne doładowanie to 0.8) moc nie została jeszcze zmierzona na hamowni ale granica 300 koni mechanicznych została na pewno przekroczona.

Czy planujesz jeszcze jakieś dalsze modyfikacje w Audi czy to już koniec?

Chce jeszcze dwie rzeczy zrealizować, obie dopełnią DTM’owego “looku” tego auta, co będzie dalej ? Nie wiem, chce sobie nim trochę pojeździć – bo to auto fajnie jezdzi 😉

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Twoje TT to w pełni autorska wizja, czy może jest już w świecie podobny wóz, którym się inspirowałeś?

Nie było konkretnego auta którym bym się inspirował, aczkolwiek wiadomo że koła od nowa nie wymyślę i wszystko gdzieś już kiedyś w innych autach się pojawiło.

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Jak się już znudzi – jest w głowie plan na kolejne auto do okaleczenia?

Po e24 planowałem subaru svx. Być może wrócę do tego planu gdy znajdzie się chętny na Audi.

Na jakich eventach będziemy mogli spotkać Barber Project w tym roku?

W najbliższym czasie na Moto Show w Krakowie, w Skaryszewie i na Hercules Tour, dalej nie wiem co będzie. Czasami wole jechać na wycieczkę z córką i żoną niż na kolejny zlot więc może być różnie.

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Na którą imprezę czekasz ze szczególnym utęsknieniem i według Ciebie jest to pozycja obowiązkowa dla każdego fana tuningu?

Najbardziej czekam na Hercules Tour, będzie to już moja 3 edycja (na pierwszej nie byłem niestety) i uważam że ta impreza ma wyjątkowy klimat, nie jest to kolejna “halówka” na których powiedzmy sobie szczerze atrakcje są mocno ograniczone.

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

W sumie standardowe pytanie – spodziewam się, że w końcu ktoś poleci tu bez ogródek i cenzury 😉 Jak oceniasz polską scenę tuningową? Jest dobrze, źle? Co Ciebie najbardziej wkurza?

Uważam że poziom jest dobry, może nawet bardzo dobry. Mocno inspirujemy się Niemcami (co np. widzieliśmy w Budapeszcie, gdzie nasze auta odbiegały stylem od miejscowych) jest kilka aut na naprawdę bardzo wysokim poziomie i o ile poziom samochodów uważam, że się bronią i każdy znajdzie coś dla siebie, o tyle atmosfera panująca “na scenie” czasami oscyluje w okolicach dna.

Coraz częściej widzę ludzi narzucających swoje poglądy, czasami czytając wymiany zdań na grupach mam wrażenie, że czytam wypociny fanatyków religijnych. Wydaje mi się, że powinno być więcej tolerancji, każdy robi samochód jak mu się podoba. Oczywiście wiadomo, że będzie to komentowane, ale o ile auto jest zrobione gustownie to mam w głębokim poważaniu czy felga w tym aucie kosztowała 3 tys czy 30. Nigdy nie lubiłem ludzi którzy na siłę próbują być “fajniejsi” niż są w rzeczywistości, a niestety takich w tym towarzystwie nie brakuje. Wiadomo, że każdy z nas lubi być połechtany i jara się gdy ludzie zaczynają go “rozpoznawać” , ale nie przesadzajmy. To że ktoś zrobił 2-3 fajne auta nie czyni z niego bożyszcza tłumów. Nie odkrył leku na raka, czy nie zdobył 6ciu pierścieni mistrzowskich (pozdro MJ), także niektórym przydałoby się zejść trochę na ziemie. Ale na szczęście jest kilka osób, które zachowują się wręcz przeciwnie, nazwiska przemilczę 😉

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Audi TT 8N BarberTT Project by Kluza

Jeśli są osoby, którym należą się szczególne podziękowania oraz ewentualne rekomendacje i lokowanie produktów – wrzucaj ich tutaj!

Na pewno cała ekipa TuningKingz, najbardziej Kuba (za to że mnie “wprowadził” w ten świat i do dziś czasami trzyma mnie za rączkę) i Show za to, że czasami testuję produkty zanim się pojawią w sklepie 😉

Ekipa ZamiarGarage za wiele, wiele godzin poświęconych mojemu autu i za to że jeździ i wygląda tak jak obecnie. Time Attack Customs za to, że udało im się ogarnąć na odległość cały pakiet dokładek! Pozdrawiam również grupę “Żal i Rozpacz” KMWTW 😉

No to co, to by było na tyle. Dzięki wielkie za rozmowę i do zobaczenia na eventach!

Dzięki i wzajemnie, pozdrawiam!

 

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)