GT-R50 to nic innego jak zbudowany przez Italdesign samochód na bazie najnowszego GTRa w wersji NISMO. Włoski tuner ponownie podszedł do samochodu z należytą europejską manierą, łącząc przy tym japońskie wykonanie z włoskim kunsztem. GT-R50 zadebiutował oficjalnie podczas Goodwood Festival of Speed.

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Ten jedyny w swoim rodzaju hypercar (mimo, że to GTR to chyba zasługuje już na nazwanie go hypercarem, prawda?) wypuszczony zostanie w nakładzie nie przekraczającym 50 sztuk . Każdy egzemplarz będzie wersją stworzoną pod konkretnego klienta. Szacunkowa cena wywoławczą wersję podstawową oscyluje w granicach 900 000 € (3 900 000 PLN).

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Prototyp został zaprojektowany przez Nissana, aczkolwiek za wykonanie pierwszego egzemplarza odpowiedzialne było Italdesign i stojący za nim Giorgetto Giugiaro (co ciekawe, to ten sam gość, który projektował między innymi Poloneza).

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Interior

Wnętrze GT-R50 zostało zaprojektowane w typowym, nissanowskim stylu. Dominują tutaj trzy typy wykończeń: włókno węglowe, które biegnie przez środkową konsolę, panel i okładziny drzwi, a także czarną Alcantara i czarna włoską skóra na siedzeniach. Dodatkowe złote akcenty podkreślają ekskluzywność i klasę tego szczególnego wozu. Kierownica GT-R50 jest wykonana na zamówienie z włókna węglowego i wykończona Alcantarą.

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Performance

Opierając się na bogatym doświadczeniu Nissana GT3, Oddział NISMO ulepszył ręcznie zmontowany silnik V38 VR38DETT o pojemności 3,8 litra, uzyskując tym samym moc rzędu 720 PS oraz moment obrotowy na poziomie 780 Nm. Nissan do tego konkretnego projektu wybrał turbosprężarki GT3, za którymi poszły także większe intercoolery, tłoki typu heavy-duty, wysokoprzepływowe dysze olejowe tłokowe i wtryskiwacze.

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Nissan GT R-50 by Italdesign

Poprawiono także zapłon, zrewidowano krzywki, zoptymalizowano układ wydechowy i dolotowy. Układ przeniesienia napędu również doczekał się modyfikacji w postaci jego wzmocnienia. Taki sam los spotkał wały napędowe i dyferencjały.

Zrewidowano także zawieszenie, gdzie zastosowano zawias Bilsteina (amortyzatory typu DampTronic). R50 otrzymał także ulepszony układ hamulcowy Brembo. Oczywiście powyższa lista modów to tylko ułamek tego, co zmieniono pod maską tudzież podłogą…

Na sam koniec, jeszcze jeden filmik z Goodwood Festival of Speed, gdzie szczęściarze mieli okazję zobaczyć R50 w akcji:

Jakie są Wasze odczucia względem R50? Według mnie – istny sztos!

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)