https://carlifestyle.pl/?p=2038

Singer stworzył dzieło sztuki. I potwora. Wszystko zamknięte w jednej małej karoserii legendarnego Porsche 911 964. Efekt kolaboracji Singera i Williamsa jest po prostu oszałamiający.

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Wszyscy znający temat spodziewali się świetnego samochodu, jednak chyba nikt nie był w stanie przypuszczać, że panowie pójdą tak bardzo “po bandzie” . Premiera 911-tki miała miejsce na Goodwood Festival of Speed.

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Singer mówi o tym Prosiaku jako o “najbardziej zaawansowanym Porsche 911 chłodzonym powietrzem na świecie” . Skoro już jesteśmy przy temacie silnika, poniżej macie kilka renderów przedstawiających samą “motorownię” :

Silnik legendarnej 911-tki w nowym wydaniu

Silnik legendarnej 911-tki w nowym wydaniu

Protoplastą obecnego setupu była kapitalna 3,6-litrowa jednostka Porsche, która swój debiut zaliczyła w 1990 roku. Jak zapewne się domyślacie, podrasowana wersja ma niewiele wspólnego z prawie 30-letnią serią.

Silnik legendarnej 911-tki w nowym wydaniu

Silnik legendarnej 911-tki w nowym wydaniu

Jednostkę rozwiercono do 4 litrów, wyposażono w tytanowe korbowody, aluminiowe korpusy przepustnicy. Poprawiono cyrkulację oleju w silniku. Wisienką na torcie jest wydech wykonany z tytanu i Inconelu (bardzo fazowy materiał tak nawiasem mówiąc).

Silnik legendarnej 911-tki w nowym wydaniu

Silnik legendarnej 911-tki w nowym wydaniu

Dołożono także dedykowane wloty powietrza w tylne okna. Z innych ciekawostek, silnik ten generuje prawie 500 koni mechanicznych przekazywanych wyłącznie na tylną oś. Kręci się go natomiast do ponad 9000 obrotów. Williams zaprojektował ten silnik przy współpracy z inżynierem Porsche – Hansem Mezgerem – osobą, która jest odpowiedzialna za jedne z najbardziej legendarnych silników w historii Stuttgartu.

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Moc jest wysyłana do tyłu przez sześciobiegową manualną skrzynię biegów (robioną oczywiście na specjalne zamówienie). Posiada ona magnezową obudowę oraz jest skrócona tak, by umożliwić przesunięcie silnika nieco w przód pojazdu w celu lepszego rozkładu ciężaru.

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Bardzo fajnym zabiegiem było wyeksponowanie shiftera (drążka zmiany biegów), który ma odsłonięte połączenie ze skrzynią – wykonane oczywiście z tytanu i magnezu. Idealnie uzupełnia on klasyczne wnętrze, w którym nie mogło oczywiście zabraknąć skórzanych foteli Recaro (robionych jak wszystko – na zamówienie).

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

W kwestii wyglądu, wszystko co zostało dołożone do samochodu, wykonane zostało z włókna węglowego by w dalszym ciągu utrzymać bardzo niską masę pojazdu (1000kg).

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Samochód ten jest naprawdę unikatowy – świadczą o tym chociażby zrobione na specjalne zamówienie magnezowe felgi BBS typu deep-dish, na które naciągnięto jedną z najlepszych opon świata – Michelin Pilot Sport Cup 2S. Zawieszenie tego samochodu to również majstersztyk.

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Z przodu, auto posadzone jest na  podwójnym wahaczu, natomiast tył siedzi na regulowanym amortyzatorze zaprojektowanym konkretnie pod to auto. 911-tka ma też czym hamować – heble wykonane są z ceramiki węglowej. Co ciekawe, wszystkie nowoczesne gadżety typu kontrola trakcji czy ABS przygotowane zostały w taki sposób, że są ukryte pod “wyglądem typu retro” – tak, by nie psuć klasycznego wyglądu samochodu.

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Porsche 911 964 by Singer & Williams

Dzieło sztuki. Czego chcieć więcej? No, może tylko funduszy by takowego kupić. Albo się takowym przejechać. No dobra, jakbym zobaczył na żywo to również bym się cieszył ;-).

 

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe i najważniejsze informacje ze świata motoryzacji na swoją skrzynkę mailową!

Obiecujemy, że nie będziesz otrzymywać na swoją skrzynke śmieciowych informacji :)