Poznajcie 375-konne Porsche “Outlaw Coupe” 356 RSR. Pierwsze koncepty dotyczące tego szalonego projektu pojawiały się już w sieci ponad 6 lat temu, jednak teraz samochód został nareszcie skończony i może cieszyć nasze oczy.

Za całościowy projekt był odpowiedzialny Rod Emory, natomiast osobą, która rozpoczęła renowację jest Henrique Cisneros (prezes MOMO Automotive Group). Bazą tego szalonego projektu jest Porsche 964 z lat 90-tych, które drugą młodość zyskało w momencie, gdy nazwano je “Momo 356 RSR Outlaw” . Projekt stylizowany jest na Porsche 356B Coupe
Pod tylną klapą tego szalonego wozu znajdziemy skrojony na miarę, 4-cylindrowy, silnik Boxera z dwoma turbosprężarkami Garreta, które odpowiedzialne są za wygenerowanie mocy rzędu 325-375 PS (w zależności od ilości boosta). Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest skrzynia biegów Getrag’a G50.

Samą karoserię można już było podziwiać w zeszłym roku na różnego rodzaju wystawach, jednak dopiero teraz samochód nabiera wszystkich “małych smaczków” . Dla przykładu – cały układ zawieszenia oraz hamulcowy są nareszcie skończone.

Outlaw w tej kwestii jest oczywiście totalnym customem, składającym się z komponentów pochodzących z najróżniejszych modeli Porsche. A wszystko to tylko po to, by zapewnić kierowcy niezapomniane wrażenia z jazdy. Uświadczymy tu chociażby piast pochodzących z modelu Porsche Carrera 964 RSR z central-lockiem, big-brake kit od Brembo, składającego się z olbrzymich tarcz, zacisków oraz klocków. Na pokładzie są także ośki od Eisenlohr Racing oraz stabilizatory Tarrett Engineering.

Całości dopełnia zawieszenie gwintowane KW w specyfikacji Variant 3, w którym naturalnie możemy ustawić poziom dobicia i odbicia. Smaczkiem niewątpliwie będzie dołożony lift kit (KW HLS), za sprawą którego możemy w razie potrzeby podnieść auto o 45mm na obydwu osiach.

Oprócz ręcznie wykonanego, poszerzonego, aluminiowego korpusu, w oczy rzuca się także felga Momo Heritage 5. Jest to jednoczęściowa felga wykończona w czarnym macie, z zamkiem centralnym (central lock). Przednia oś została wyposażona w felgi w rozmiarze 7×17, natomiast na tylnej osi uświadczymy felg w rozmiarach 8×17. Całość obuto w opony Pirelli P Zero Trofeo R w rozmiarach 245/45/17 oraz 255/40/17.
Idąc dalej, w samochodzie uświadczymy plastikowych szyb (weight reduction, bro!), kierownicy Momo z tzw. rozpinką oraz kubełkowych foteli (o dziwo, bez zagłówków). Całości dopełnia skręcana klatka.
Bez wątpienia, jest to wyjątkowy samochód. Więcej takich projektów!